недеља, 30. јун 2013.

Мој воћњак у рану јесен


Воћњак је моје омиљено место. Волим да шетам по њему, да берем зреле плодове и да се напајам њиховим  мирисима. Леп је у свако доба године, али, ипак, чини ми се да је најлепши и најсрећнији баш сад, у рану  јесен.
У њему још нису дозрели сви плодови. У дну мог воћњака осећа се мирис ракије коју пече мој деда. Још увек је прекривен зеленим травнатим тепихом.
Ја често долазим да се играм у воћњаку. У њему поред крушака, шљива и јабука  имамо чак три дуње, једну смокву и велики стари орах који је мој миљеник. Сваке године уберемо по неколико дуња и ставимо на орман. Кад мало одстоје шире опојан мирис и дају топлину целој кући. Баба и деда кажу да их то подсећа на њихову младост и давно прошла времена. Буди успомене у њима, а и у мојим родитељима. Некако, тај мирис све нас спаја и чини да више времена проводимо заједно. Вероватно ћу се и ја сећати мог детињства, по мирису дуња.
Волим да се попнем на орах и посматрам околину. Он има пуно дебелих и стабилних грана које ме радо прихватају. Лако се пењем по њему и никад ми није дозволио да паднем. Сваке јесени орах нас обрадује обиљем коштуњавих плодова које зими крцкамо поред топле пећи. Од ораха моја мама прави врло укусне колаче. Остављамо их и за Бадње вече када ми деца пијучемо, а мама их просипа по слами.
Због сочне траве баба и деда често доводе овце да пасу у воћњаку, тако да га и животиње много воле.
Пробала сам да вам дочарам изглед мог воћњака, али он је много лепши од тога. Можда би неки сликар боље успео да га дочара. Леп је у свако доба године а ипак најлепши у рану јесен.

                                                                                         Наташа Јевтић 4.разред

Нема коментара: