уторак, 25. октобар 2016.

''Јесен је, јесен рана''

ОПШТИ ПОДАЦИ:

Школа:
ОШ''Драгољуб Илић''
Место:
Драчић
Разред:
2.
Датум:
26.септембар 2016.
Присутни на часу:
Директор школе Зоран Новаковић, учитељица Весна Сировљевић и ученици 1.разреда, наставница руског језика Љиљана Ђурић

СТРУЧНИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:

Предмет:
Свет око нас
Наставна јединица:
''Јесен је, јесен, рана''
Тип часа:
Обрада и проширивање знања
Облик рада:
Индивидуални, фронтални, групни
Наставне методе:
Текстуална, интерактивна, метод сценске комуникације, практичан рад,
Наставна средства:
Плакати :годишња доба, воће и поврће, шумске животиње се припремају за зимски сан, радови од стиропора:веверица са корпицом лешника, меда који чисти лишће, мали меда који се спрема за зимски сан, кутија са јежићима у лишћу –продукт рада деце у 1. Разреду, јесен на зиду учионице која осликава јесење време, гардеробу, кишобране, опало лишће, облаке, очигледна: воће и поврће.
Техничка помагала:
Рачунар
Специјални облик наставе:
Интегративно-игролика настава
Временска артикулација часа:
Време је дато оријентационо.
Уводни део: 5 - 6 мин
Главни део: 30 - 35 минута
Завршни део: 5- 6 минута

Зависи од активности ученика и брзине којом ће одговарати на питања.
Корелација;
Српски језик, музичка култура

Место одржавања часа:
Учионица

ЦИЉ ЧАСА:

Усвајање нових и проширивање постојећих знања о јесени кроз хоризонталну и вертикалну  повезаност градива из различитих предмета. 
ЗАДАЦИ ЧАСА:


Образовни:

-повезивање претходних знања и искустава са новим садржајима,
-долажење до нових сазнања и усвајање истих

Функционални:

-развијање перцепције и запажања код ученика
-развијање логичког мишљења
-оспособљавање за коришћење различитих извора      знања

Васпитни:

-развијање љубави и хуманог односа према природи
Садржај рада:

Уводни део:

Мотивација за рад:
Учитељица улази у учионицу одевена у плашт, са корпицом воћа и поврћа у руци и цветном круном на глави. Поздравља децу и не представља се. Деца треба на основу њене приче да погоде ко им је дошао.

УЧИТЕЉИЦА:
Добар дан децо!
Иако сам одмарала девет месеци осећам се помало уморно. Стигла сам са далеког пута. Пропутовала сам пола земаљске кугле да стигнем до вас. Сигурно сумњате у оно што причам. Знате да постоје брза превозна средства и да се с краја на крај света зачас стигне. Ја не користим те новотарије. Допутовала сам као и увек мојим кочијама. Успут сам посипала злаћани прах по шумама и воћњацима, обојила сам облаке мало тамнијом бојом, затамнила боју сунца, просула чаробни прах за зрење плодова у баштама и воћњацима и убрала ове плодове за вас. Оне птице, што их зову селице плаше ме се. Како у неки крај наиђем оне се скупљају у јата и селе тамо где ме нема. Успела сам да задржим тек понеку роду и да је разуверим да сам добронамерна и да нема потребе још да путује. Углавном се људи мом доласку радују. Хвале моје боје, моје богате плодове. Тако је барем првог месеца. А пошто се задржавам 3 месеца, како време пролази све ме више грде и једва чекају да отпутујем. Људи су лицемери прави. Прво раширених руку дочекују госта, а после једва чекају да ме отерају. Криве ме за влажност, маглу и њихову костобољу и нервозу. За све сам им ја крива.
Ко сам заправо ја?_________________

Певање песмице:
Нестало је лета, стигла јесен жута
Нема више песме крај шуме и пута.
А птичице мале отишле су југу
Нема више песме у шуми и лугу.

Главни део:
 Истицање циља часа.
Кроз многобројна наставна средства разговор о јесени. Кренули смо од јесењег времена (слике на зиду).
Богатство јесени-воће и поврће. Ту смо увели и елементе здраве исхране. Ученици су се засладили грожђем, јабукама и крушкама.
Кроз плакате и фигуре од стиропора разговарали смо о припремању шумских животиња за зиму...

Задатак:
Ученици раде у групи.
 Напишите 5 доказа да је стигла јесен.
Читање радова од којих ће настати заједнички плакат.

Завршни део:

Ученицима су подељени стихови песме јесењи бал, коју изводе за крај.


Јесењи бал-М. Топаловић


На балу код јесен даме, све званице налицкане;
сомот јакне код јабука, шљиви сатен око струка;
розе чипку бресква носи, перлама се грозд поноси;
ћилибар на дињи блиста, а крушка од злата чиста.

Надмећу се у раскоши бројни гости, све кицоши;
лук са машном око врата, рен са шалом од броката;
купус-с блузом од тиркиза, целер с фраком из Париза;
кромпир носи сако смеђи, пасуљ капут нешто блећи,
а патлидџан (јако ташт) нахерио лила плашт.

Друштво ово јоште краси:мрква, дулек и ораси.

Док се врте кавалири, коло се веома шири;
цупка пламен ципелица, смејуљи се лубеница;
купина, ко права дама, са тамним је минђушама,
за њом иде малина, пурпурна јој хаљина,
а дуња је прати-звецкају дукати.

Дрма коло, нек се зна:јесен нам је богата.
Какви су твоји утисци о данашњим активностима?



  
                               




Нема коментара: