недеља, 6. новембар 2016.

Снежанине муке са патуљцима-Луција Тасић



ЛИКОВИ: Снежана и седам патуљака: Поспанко, Љутко, Радиша, Штедиша, Љубиша, Смешко и Добрица

Снежана: О, Боже, тако сам уморна од свакодневних послова!  Перем веш, пеглам, шијем, чистим кућу, одржавам башту... И ништа ми не пада тако тешко као кување. Да, да! Добро сте чули. Кување ми муке ствара.
 Шта мислите зашто? (Деца одговарају)
У праву сте за све што сте рекли, али мени кување ствара проблем само зато што патуљци једу различиту храну. Свакоме од њих морам посебно да припремам, а то је баш тешко. Не могу да их одучим од лоших навика.
Само један од њих се храни здраво. Послушајте шта једу патуљци и закључите који се храни здраво и молим вас посаветујте патуљке како треба да се хране.

Поспанко: Добар дан другари. Како сте? Да ли се и вама спава? (Зева) Ја сам увек поспан. (Зева)  Да ли можда знате моје име? (Зева) Е, добро, погодили сте, ја сам Поспанко. Поред тога што волим да спавам, волим и добру храну. Нема ништа лепше него кад ми Снежана припреми добро зачињен пасуљ са пуно  сланине. Моји другари кажу да је преслан, а мени никад није доста соли. Тако се слатко наједем тог пасуља за доручак и ручак, а највише за вечеру. Најлепше је напунити стомачић увече. Једино што ми смета је што не могу мирно да спавам него целе ноћи устајем и пијем воду. Можда зато и јесам поспан. Али, ова моја храна је веома здрава. Је л' тако другари?
(Деца одговарају)

Љутко : Ја сваки дан једем пицу. То је моја омиљена храна. Снежана је зачини љутим кечапом, а уз то се одлично слажу феферончице. Ммммм. Знате шта су феферончице? Толико се ољутим да сам после тога још љући. Онда се свађам са свима и љутим на све другаре, а посебно на Снежану што ми никад довољно не заљути пицу. Како се ја зовем?  Храна коју ја једем је најздравија-пица и фефероне. Да ли се слажете?

Радиша: Радим дању, радим ноћу, радим у свако доба дана. Моји родитељи као да су знали колико ћу волети рад, зато су ми дали име, погодите које.  (Деца погађају). Да бих радио, ја морам добро и да једем. Добра храна даје ми снагу. Никад не једем воће и поврће. На млеко се грозим. Бљак! Највише волим месо. Једем га пет пута дневно, за доручак, ручак, вечеру и две ужине. Ко једе 5 оброка дневно тај је здрав. Да ли се слажете?

Штедиша: Моји другари патуљци су прави расипници. Све што зараде потроше на храну. Само једу, једу и једу. Ја волим да штедим. Нећу да бацам новац на храну. Штедња је смисао мог живота. Како се ја зовем? (Деца погађају). Да бих уштедео што више пара јер то је сврха мог живота, углавном једем оно што је најјевтиније-хлеб и млеко. Ма не морам пити ни млеко. за сваки оброк довољна ми је једна векна  мирисног белог хлеба коју Снежана умеси и ја сам сит, а зато сам и богат. Имам мнооооого пара. Како вам се чини мој начин исхране?

Љубиша: Ма кога је брига шта ће јести. Стомак нема прозор. Важна је љубав. Ја волим да волим и волим,  и волим још нешто што ћу вам у поверењу рећи. Волим да се љубим. Како се ја зовем? (Деца погађају). Дакле, за пољупце је потребан леп дах. А њега ћете имати ако сваког дана једете црни и бели лук.
Је л' тако децо? (Деца одговарају).
Ух! Много сте паметни. Немојте ви мени причати кад ја знам да је лук мирисан и да је најздравија храна. Ви сте као моја Љубица. Неће са мном да се љуби. Каже да смрдим.  А Снежана ме грди јер се не храним здраво. Сад ме и ви другари критикујете. Па реците ми онда, шта треба да једем да бих био здрав?

Смешко: (Смеје се) . Ја волим да се смејем. Зато ме зову (Прави паузу) -------- (Деца одговарају). За леп осмех треба имати и лепе зубе. Ја редовно перем зубе . Моји  зуби нису баш најлепши. Ма, не да нису најлепши него су кварни и ружни. Кажу да и здравље зуба зависе од исхране. Моја омиљена храна су слаткиши: чоколадице, бомбонице, обојене кокице, кексићи... А тек кад ми Снежана направи укусне колаче. Ја живим на слаткишима. У чему је проблем другари кад су моји зуби почели да се кваре? (Деца одговарају).

Добрица:Ја сам добар. Слушао сам маму и тату, баку и деку. Сада слушам моје другаре, вредно радим, помажем Снежани у кућним пословима. Како се ја овако добар зовем?  (Деца одговарају). Самом себи припремам здраву храну. Једем све у умереним количинама. Сваког дана у мојим оброцима заступљено је воће, поврће, помало месо. Волим и чајеве од разних биљака које сам берем у планинини и сушим.
 Редовно пијем шољу млека са кашичицом меда за доручак. Највише једем за доручак, јер треба ми снага за посао у руднику. За ручак једем умерено, а за вечеру најмање. Моја вечера је лаган оброк. Сваки дан обавезно поједем једну јабуку. ''Једна јабука на дан, па неће лекар у твој стан.''  Пред спавање  попијем само млеко да бих имао добар сан. Како вам се допада мој јеловник? (Деца одговарају).

Снежана: Ето, сад видите какви су моји проблеми. Да ли ме разумете? (Деца одговарају). Ко се једино здраво храни међу патуљцима? (Деца одговарају).
Направите и ви са родитељима здрав јеловник за један дан. Не заборавите, наши стари су говорили да здравље на уста улази.
Здрави будите и здраво вам било!


    

    

Нема коментара: